مهاجرت ...

کمک به مهاجرت تحصیلی و کاری

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

همه چیز درباره ویزای کار آلمان

دریافت ویزای کار آلمان برای مهاجرانی که مایل به زندگی و کار در این کشور هستند و همچنین از اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس نیستند، حیاتی است. بسته به اینکه اهل کجا هستید و مدت زمانی که می خواهید بمانید، ممکن است برای اهداف شغلی نیاز به دریافت ویزا و اجازه اقامت داشته باشید. بسته به نوع کاری که می خواهید انجام دهید، انواع مختلفی از مجوزهای اقامت وجود دارد. مهم است که برای مجوز مناسب اقدام کنید وگرنه ممکن است قانون را زیر پا بگذارید.

کار در آلمان به عنوان یک شهروند خارجی

همانطور که گفته شد مهاجرت به آلمان از طریق کار نیاز به ویزای این کشور دارد. طبق گزارش OECD، نیروی کار مهاجر آلمان 36.5 میلیون نفر است که یکی از بالاترین ها در جهان است. اکثر این کارگران از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا هستند. داده های اخیر نشان می دهد که بسیاری از این افراد کارگران ماهر هستند. بیش از 60 درصد از مهاجران اتحادیه اروپا یا دارای مدرک دانشگاهی هستند یا آموزش حرفه ای را گذرانده اند.

با این حال، فرصت هایی برای کارگران کم مهارت نیز وجود دارد. در سال 2017، 22800 افراد کم مهارت از کشورهای غیر اتحادیه اروپا پس از دریافت یک پیشنهاد شغلی ثابت به آلمان نقل مکان کردند. بسیاری از این کارگران با حکم "Western Balkan" که توسط اتحادیه اروپا وضع شده است، کمک شده اند. این قانون از کشورهایی مانند آلبانی، بوسنی، مقدونیه و صربستان برای یافتن کار در کشورهای اتحادیه اروپا حمایت کرده است.

همانطور که نسل جوان این کشور به سمت بازنشستگی حرکت می کند، این احتمال وجود دارد که نیروی کار مهاجر برای حمایت از جمعیت سالخورده آلمان افزایش یابد. همانطور که گفته شد، دریافت ویزای کار در آلمان همیشه آسان نیست مخصوصا اگر از اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس نیستید. این به این دلیل است که شما نیاز به دریافت مجوز اقامت با مجوز کار دارید. اینکه تا چه حد می توانید کار کنید در مجوز اقامت شما مشخص خواهد شد. با این حال، هنگامی که وارد شوید، بسیاری متوجه می شوند که آلمان تعادل خوبی بین کار و زندگی ارائه می دهد. در حالی که این کشور همواره به عنوان یکی از پربازده ترین کشورهای جهان رتبه بندی می شود، مردم به طور متوسط تنها 26.3 ساعت در هفته با حداقل 20 روز تعطیلات با حقوق در سال کار می کنند.

تفاوت بین ویزای کار و مجوز کار در آلمان چیست؟

ویزای کار و مجوز کار، مجوز اقامت و کار در آلمان هستند. مورد نیاز شما بستگی به این دارد که از کدام کشور هستید.

کسانی که از کشورهای اتحادیه اروپا و EEA، استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، جمهوری کره، نیوزیلند، سوئیس و ایالات متحده آمریکا هستند، برای مقاصد کاری به اجازه اقامت نیاز دارند. این را می توان پس از ورود درخواست کرد، و نیازی نیست قبلاً یک پیشنهاد شغلی داشته باشید.

کسانی که از کشورهای دیگر هستند به ویزای کار نیاز دارند و باید قبل از سفر به آلمان این ویزای کار را داشته باشند. برای به دست آوردن این، باید از قبل یک شغل در محل داشته باشید. اگر به ویزای کار نیاز دارید، پس از ورود به آلمان نیز باید اجازه اقامت دریافت کنید.

مجوز کار در آلمان

سفارتخانه ها و کنسولگری های آلمان مسئول صدور ویزا و اجازه اقامت هستند. مجوزهای اقامت و ویزای کار معمولاً عکس شما را دارند و در پاسپورت شما می چسبانند. آنها جزئیات نوع مجوز یا ویزا، مدت زمانی که می توانید در کشور بمانید، و اینکه آیا شما مجاز به کار هستید یا خیر را توضیح می دهند. کارت آبی نیز یک کارت پلاستیکی است که به اندازه گواهینامه رانندگی است و همچنین عکس شما را نیز نشان می دهد.

انواع مجوز کار در آلمان

انواع مختلفی از مجوزهای کار و ویزا وجود دارد، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که برای ویزای مناسب اقدام می کنید.

  • مجوز اشتغال عمومی

مجوزهای کار عمومی در آلمان برای کسانی است که در مشاغلی کار می کنند که نیازی به تحصیلات بالا یا مهارت بالا ندارند. شما فقط در صورتی واجد شرایط خواهید بود که این موقعیت توسط کارگری از اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس پر شود. این مجوز معمولا به مدت یک سال اعطا می شود و تا زمانی که وضعیت شما ثابت بماند، قابل تمدید است.

  • اگر شریک یا خویشاوند شما ویزای کار آلمان دارد

اگر به یکی از اقوام خود ملحق می شوید که اجازه کار در آلمان را دارد، اجازه کار نیز خواهید داشت.

مجوز فارغ التحصیلی دانشگاه

فارغ التحصیلان خارجی که دارای مدرک دانشگاهی معتبر و دارای بودجه کافی هستند، می توانند یک اجازه اقامت شش ماهه برای جستجوی کار دریافت کنند (در این مدت شما مجاز به کار واقعی نیستید). اگر از یک دانشگاه آلمان فارغ التحصیل شده اید، می توانید اجازه اقامت فعلی خود را تا 18 ماه تمدید کنید. هنگامی که کار پیدا کردید، می توانید برای مجوز کار درخواست دهید.

کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی برای کسانی است که دارای مدرک دانشگاهی و شغل تضمینی با درآمد حداقل 50800 یورو یا 39624 یورو در مشاغلی هستند که کمبود کارگر دارند. این به شما اجازه اقامت چهار ساله می دهد و به این معنی است که اعضای خانواده نیز می توانند برای زندگی و کار به آلمان بیایند.

مجوز کارگر با مهارت بالا

اگر بسیار ماهر هستید یا بیش از 84600 یورو درآمد دارید، می توانید برای مجوز تسویه حساب اقدام کنید. این به شما و اعضای خانواده تان اجازه می دهد تا به طور نامحدود در آلمان زندگی و کار کنید.

مجوز دانشجویی

افرادی که مایل به گذراندن دوره های آموزشی حرفه ای یا صنعتی هستند می توانند مجوز اقامت دریافت کنند که به شما اجازه می دهد تا 10 ساعت در هفته کار کنید زمانی که به دنبال کار هستید می توانید آن را برای یک سال دیگر تمدید کنید.

مجوزهای خوداشتغالی در آلمان

اگر می خواهید برای راه اندازی کسب و کار به آلمان بیایید، می توانید برای مقاصد تجاری خوداشتغالی برای اجازه اقامت اقدام کنید. این مجوز سه سال اعتبار دارد و در صورت موفقیت آمیز بودن کسب و کار قابل تمدید است. قبل از آن، باید کارهای زیادی انجام دهید. در مرحله اول، باید ثابت کنید که این تجارت نیازی را در آلمان برآورده می‌کند و به نفع اقتصاد آن است. همچنین باید یک طرح تجاری قابل اجرا، تجربه مرتبط و شواهدی مبنی بر تامین مالی کسب و کار را نشان دهید.

اگر بیش از 45 سال سن دارید، باید مدارکی مبنی بر تامین حقوق بازنشستگی خود نیز ارائه دهید. افراد بالای 67 سال برای تضمین بازنشستگی 1110 یورو در ماه باید به اندازه کافی داشته باشند. شهروندان چند کشور مجبور به ارائه مدرک بازنشستگی نخواهند بود. کشورهای جمهوری دومینیکن، اندونزی، ایران، ژاپن، فیلیپین، سریلانکا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا معاف هستند.  افراد با شغل آزاد همچنین می توانند برای اجازه اقامت خوداشتغالی اقدام کنند. شما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد به مهارت های شما در آلمان نیاز است، واجد شرایط هستید و می توانید هزینه های خود را تامین کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ریحانه محمدی

وجه تمایز کانادا نسبت به کشور های دیگر برای تحصیل چیست؟

کانادا یکی از جذاب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند. این کشور به دلیل سیستم آموزشی در سطح جهانی و برنامه های تحصیلی متنوع برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و فوق لیسانس شناخته شده است. اگر در حال بررسی گزینه تحصیل در خارج از کشور هستید، این واقعیت که کانادا خانه برخی از برترین دانشگاه‌های جهان است دلیل کافی برای اضافه کردن آن به لیست مقاصد تحصیلی شماست. بر اساس گزارش US News & World Report’s  Best Global Global Universities  در سال 2022 که مؤسسات 90 کشور را با هم مقایسه کرده است، 9 دانشگاه کانادایی در 200 مؤسسه برتر دانشگاهی در سراسر جهان قرار دارند.

علاوه بر کیفیت آموزش و رتبه بندی موسسات، دلایل زیادی وجود دارد که کانادا را به یک مقصد عالی برای تحصیل تبدیل می کند. این مقاله 5 عامل را بیان می‌کند که کانادا را به یکی از بهترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند.

چرا کانادا یک مقصد تحصیلی جذاب است؟

1. برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورها

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، یکی از معیارهای کلیدی شما برای انتخاب مقصد تحصیلی ممکن است شهریه باشد. در حالی که هزینه تحصیل در خارج از کشور می تواند بسیار بالا باشد، متوسط هزینه تحصیل برای برنامه های تحصیلی در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب مانند ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا کمتر است.

2. کیفیت زندگی بهتر و هزینه کمتر زندگی در کانادا

زمانی که در خارج از کشور مبدا خود تحصیل می کنید هزینه های تحصیل تنها هزینه شما نخواهد بود. همچنین باید هزینه های غیر شهریه ای مانند هزینه های اضافی دانشگاه، بیمه درمانی و هزینه های جانبی را نیز در نظر بگیرید. و البته باید برای مخارج زندگی خود که شامل هزینه های اقامت، هزینه غذا، سفر، قبض تلفن و موارد دیگر در طول دوره تحصیلتان می شود، بودجه اختصاص دهید. در کانادا، دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که بین 19000 تا 28000 دلار کانادا برای هزینه های زندگی در سال اول خود هزینه کنند. این شامل هزینه های اقامت (در دانشگاه یا خارج از دانشگاه)، غذا، حمل و نقل، بیمه، کتاب و سایر هزینه های شخصی است. علاوه بر این، شما همچنین باید هزینه های درخواست مجوز تحصیل یا ویزای کانادا و موسساتی را که برای آنها درخواست می دهید بپردازید.

3. گرفتن پذیرش در برنامه های تحصیلی کانادا آسان تر است

در مقایسه با ایالات متحده، گرفتن پذیرش در دانشگاه ها یا کالج های کانادا می تواند نسبتا ساده تر باشد. برای پذیرش در برنامه های لیسانس به عنوان یک دانشجوی بین المللی، دانشگاه های کانادا معمولاً سوابق تحصیلی دبیرستان شما را در نظر می گیرند. در ایالات متحده، دانشجویان بین‌المللی که برای برنامه‌های کارشناسی درخواست می‌کنند نیز باید نمره خوبی در آزمون SAT یا ACT کسب کنند و تأکید بیشتری بر توسعه کلی فوق برنامه است.

4. فرصت های شغلی فراوان برای تحصیلات تکمیلی در کانادا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، یکی از معیارهای شما برای انتخاب مقصد تحصیلی ممکن است امکان اقامت و کار در خارج از کشور پس از فارغ التحصیلی باشد. در بیشتر موارد، این به معنای درخواست و دریافت مجوز کار، و یافتن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی یا تکمیل برنامه آموزش عالی است.

در کانادا، فرآیند دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نسبتاً ساده است و شما می توانید بلافاصله پس از اتمام برنامه تحصیلی خود یا در عرض 180 روز پس از اتمام آن، برای آن درخواست دهید. اگر در یک موسسه آموزشی مجاز (DLI) با مجوز تحصیلی معتبر تحصیل کرده باشید و اگر در یک برنامه تحصیلی تمام وقت که حداقل هشت ماه طول می‌کشد، ثبت نام کرده باشید، ممکن است واجد شرایط مجوز کار باشید. اعتبار مجوز کار در کانادا به طول دوره تحصیلی شما بستگی دارد و می تواند از هشت ماه تا سه سال متغیر باشد. بنابراین اگر یک برنامه لیسانس را در کانادا به پایان رسانده اید، احتمالاً واجد شرایط یک PGWP سه ساله خواهید بود.

PGWP کانادا یک مجوز کار آزاد است، بنابراین شما می توانید در هر زمینه ای کار کنید، صرف نظر از اینکه مربوط به برنامه تحصیلی شما باشد. هیچ محدودیتی در دوره زمانی که باید در آن شغل پیدا کنید وجود ندارد. همچنین یافتن کار برای دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیل در کانادا نسبتا آسان تر است. با PGWP، می توانید انتخاب کنید که به صورت پاره وقت، تمام وقت، یا کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنید.

5. کلاس های درس و نیروی کار چندفرهنگی

مزیت دیگر تحصیل در کانادا این است که شما معمولاً بخشی از یک کلاس درس چندفرهنگی و پس از فارغ التحصیلی، یک محل کار متنوع خواهید بود. کانادا از دانشجویان بین المللی از تمام نقاط جهان استقبال می کند و در نتیجه، شما این فرصت را خواهید داشت که با ریشه های خود مرتبط بمانید و با فرهنگ های دیگر آشنا شوید. به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی، درک تفاوت‌های فرهنگی در کلاس، محیطی از شمولیت و احترام را تقویت می‌کند، که به شما کمک می‌کند با ورود به نیروی کار جهانی، آمادگی بهتری داشته باشید. به عنوان مثال، دانشگاه تورنتو، دانشگاه پیشرو کانادا، حدود 21 درصد از دانشجویان بین المللی دارد که از 168 کشور برای تحصیل به این کشور می آیند. در مقایسه، دانشگاه های برتر ایالات متحده بین 11 تا 17 درصد از دانشجویان بین المللی ثبت نام کرده اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ریحانه محمدی

تحصیل در کانادا یا آمریکا؟

طی سال‌های اخیر، انگیزه افراد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد افزایش پیدا کرده است. از همین جهت بسیاری از دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را به پایان رسانده‌اند، می‌کوشند تا بتوانند شرایط ادامه تحصیل را در مقطع کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه‌های کشور خود فراهم آورند. علاوه بر آن، امروزه بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد را در رشته‌های متنوع و برای تعداد زیادی دانشجو، فراهم آورده‌اند. بدون شک ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای مختلف، مزایای فراوانی به همراه دارد. اما هر کدام از این دانشگاه‌ها شرایط مختلفی جهت بورسیه تحصیلی دارند. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید و می‌خواهید از شرایط و مدارک لازم جهت اقدام برای بورسیه تحصیلی آگاه شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

 

دریافت بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در امریکا

کشور امریکا به دلیل دارا بودن نظام آموزشی با کیفیت و همین طور استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن، یکی از بهترین مقاصد تحصیلی است؛ همین امر موجب شده تا این کشور مورد استقبال بسیاری از دانشجویان قرار گیرد. برخلاف این شرایط خاص و ویژه تحصیل در دانشگاه‌های امریکا، روند اپلای و شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد آسان نبوده و وجود متقاضیان زیاد، شرایط بسیار رقابتی را ایجاد کرده است. شاید بسیاری از دانشجویان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های امریکا را رویایی دور از ذهن بدانند اما با فراهم کردن شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد به راحتی می‌توانید یکی از دانشجویان این کشور باشید.

اولین فاکتور مهم جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، این است که رشته تحصیلی مقطع کارشناسی شما با رشته انتخابی برای مقطع ارشد، مرتبط باشد. لازم است بدانید اکثر دانشگاه‌های امریکا امکان ارسال درخواست پذیرش را از طریق وب سایت دانشگاه فراهم آورده اند. در نتیجه شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دانشگاه از شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد و همین طور مدارک لازم آگاهی پیدا کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط و مدارک لازم

توجه داشته باشید که شرایط همه دانشگاه‌ها یکسان نیست. به طور مثال در برخی از دانشگاه‌ها ارائه مدرک بین المللی GRE علاوه بر مدرک تحصیلی، الزامی است. اما به طور کلی مدارکی که بین همه دانشگاه به طور مشترک از متقاضی درخواست می‌شود عبارتند از:

  • رزومه تحصیلی یا کاری
  • ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • نمره قبولی در آزمون SAT یا GRE
  • ارائه گواهی مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOEF
  • انگیزه نامه
  • تکمیل فرم اپلیکیشن
  • معرفی نامه علمی که با فرمت اداری نوشته شود.

اگر شما هم قصد دارید که کشور امریکا را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب نمایید، لازم است بدانید جهت اپلای مقطع کارشناسی ارشد، اجازه انتخاب 3 الی 5 دانشگاه را دارید. به طور کل هر چه تعداد دانشگاه‌های انتخابی شما بیشتر باشد، شانس قبولی نیز بالاتر خواهد رفت. نکته حائز اهمیت دیگر این است که برای ارسال درخواست خود به هر دانشگاه می‌بایست حدودا مبلغ 100 دلار پرداخت کنید. پس بهتر است قبل از اپلای، شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد هر دانشگاه را به دقت مطالعه نمایید.

دریافت بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

به طور کلی می‌توان گفت قبل از اقدام در دانشگاه‌های کانادا، دو نکته را می‌بایست در نظر داشته باشید. مورد اول زمان نسبتا طولانی جهت اپلای و مورد دوم تمکن مالی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا، امکان اخذ اقامت دائم پس از پایان مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی ممتاز است. علاوه بر آن امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

آنچه در مورد شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا حائز اهمیت است، برخی دوره‌های کارشناسی ارشد است که به صورت by course ارائه می‌شوند که به این دوره‌ها هیچ گونه بورسیه‌ای تعلق نمی‌گیرد. اما برخلاف آن دوره‌هایی هستند که by research ارائه می‌شوند که دانشجویان متقاضی نوعی بورسیه دریافت می‌کند ولی در مقابل آن برای پروژه‌ای که اساتید تعیین می‌کنند، به تحقیق و پژوهش می‌پردازد. پس لازم است هنگام مطالعه در ارتباط با شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد کشور کانادا، این مورد را هم مدنظر داشته باشید.

اطلاعات بیشتر: بورسیه کانادا

شرایط و مدارک لازم

  • مدرک کارشناسی ارشد با معدل حداقل 14
  • مدرک زبان IELTS یا TOFEL با حداقل نمره تعیین شده
  • رزومه قوی
  • داشتن توصیه نامه از اساتید
  • ارائه نمره آزمون GRE
  • تکمیل فرم اپلیکیشن

 

دریافت بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

طی سال‌های اخیر با ایجاد تغییرات و پیشرفت سیستم آموزشی کشور استرالیا رشته‌های تحصیلی متنوعی در مقاطع مختلف فراهم آمده است و همین امر موجب شده تا استرالیا به عنوان مقصد تحصیلی و مهاجرت دانشجویان زیادی قرار گیرد. علاوه بر آن، فرصت‌های بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار زیاد است. شما می‌توانید علاوه بر موسسات آموزشی، از طریق کالج‌های محلی، دولت استرالیا و موسسات و سازمان‌های معتبر نیز اقدام نمایید. پس برای آگاهی از شرایط بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد در کشور استرالیا بهتر است با دانشگاه‌های مورد نظر خود مکاتبه کنید.

از جمله مدارک لازم جهت اپلای کشور استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه ریز نمرات ترجمه شده مقطع کارشناسی
  • رزومه تحصیلی که شامل مواردی نظیر مشخصات فرد، محل زندگی، رشته تحصیلی و سایر ویژگی‌های فرد است.
  • انگیزه نامه‌ای که به طور کامل و شفاف دلیل اصلی دانشجو برای انتخاب کشور استرالیا به عنوان کشور مقصد را شرح دهد.
  • ارائه پروپوزال تحقیقاتی با موضوع جدید و نوین
  • در اختیار داشتن مدرک زبان مانند آیلتس یا تافل با حداقل نمره مورد قبول
  • همراه داشتن توصیه نام از اساتید به نام در مورد توانایی‌ها و صلاحیت‌های شما جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نظر

اطلاعات مفید»»»» تحصیل در اسپانیا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ریحانه محمدی