اسپانیا یکی از دیدنی ترین و تاریخی ترین شهرهای اروپا است. از سواحل اندلس گرفته تا کارخانجات کشتی سازی کشور باسک، اسپانیا دارای مناطق خودمختار بسیاری است که اسپانیولی منحصر به فرد خود را دارند. اسپانیا یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای گردشگری، بازنشستگی یا مهاجرت است. برای آشنایی با بهترین شهرهای اسپانیا روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

آیا اسپانیا شهر گرانی است؟

اگر قصد دارید یکی از شهرهای اسپانیا را برای تحصیل در اسپانیا انتخاب کنید بهتر است به خوبی در مورد هزینه های زندگی اطلاعات کسب کنید.  آمارها نشان می دهد که میانگین هزینه های زندگی در اسپانیا کمتر از آن چیزی است که برای زندگی در یک کشور بزرگ اتحادیه اروپا انتظار است. هزینه‌های کلی در این کشور ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. هر چه بیشتر به سمت جنوب اسپانیا سفر کنید (بر اساس شهر)، قیمت ها ارزان تر است. معمولا هزینه زندگی در هر شهر و کشوری به سبک و مدل زندگی شما بستگی دارد. مثلا هزینه زندگی در یک خانه شریکی بسیار کمتر از یک خانه مستقل است. منطقه شهر زندگی اهمیت زیادی در هزینه های شما دارد. چند روز در هفته بیرون غذا می خورید؟ و ...

علاوه بر این، هزینه ها به طور چشمگیری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. چیزهایی که برای یکی ارزان هستند، می توانند برای دیگری گران باشند. اسپانیا کشوری با مناطق بسیار متنوع است. هزینه های زندگی شما بستگی به منطقه ای دارد که تصمیم دارید در آن ساکن شوید. کاتالونیا، مادرید یا باسک در اسپانیا گران هستند، اما اگر اندلس یا والنسیا را انتخاب کنید، به احتمال زیاد هزینه اجاره بسیار کمتر است.

اکثر مهاجران مادرید و بارسلونا را برای زندگی انتخاب می کنند. قیمت اجاره به منطقه و اغلب به این بستگی دارد که آیا آپارتمان دارای مبلمان است یا خیر. آپارتمان های بدون مبله معمولا ارزان تر هستند. مثلا در بارسلونا می توانید سطوح مختلفی از قیمت های اجاره را ببینید. یکی از ارجح ترین مناطق بارسلونا، ساریا است که به عنوان یک منطقه شیک شناخته شده است. اجاره در آنجا نسبتاً بالاست. هزینه اجاره در این منطقه برای یک آپارتمان 60متری حدود 1400 یورو در ماه است.

Eixample نیز یک منطقه جذاب برای زندگی است که اجاره نسبت به منطقه Sarrià ارزان تر است. میانگین قیمت یک آپارتمان یک خوابه بین 1000 تا 1400 یورو در ماه است. اگر Sants یا Sant Andreu را انتخاب کنید، هزینه معقول تر است. برای یک آپارتمان یک خوابه در Sants، حدود 700 تا 1000 یورو در ماه پرداخت خواهید کرد. Castelldefels یا Sitges، دو همسایه بارسلونا هستند. Castelldefels تقریباً 30 تا 40 دقیقه با قطار از بارسلونل فاصله دارد و مقرون به صرفه تر از Sant Cugat است. بسیاری از مهاجران این مکان را به دلیل سواحل آن انتخاب می کنند. برای دریافت ویزای اسپانیا روی لینک کلیک کنید. 

هزینه برق و آب در اسپانیا

ارائه هزینه تخمینی برای برق و آب دشوار است، زیرا این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. مثلا اینکه در یک آپارتمان بزرگ زندگی کنید یا کوچک، چند نفر در خانه زندگی می کنند؟ در خانه کار میکنید یا شرکت؟ برای مثال، هزینه برق برای دو نفر که در یک آپارتمان چهل متری زندگی می کنند ممکن است 60 یورو در ماه و هزینه آب می تواند 40 یورو در ماه باشد. اگر از همان ارائه دهنده ای که برای تلفن همراه خود استفاده می کنید اینترنت بگیرید، احتمالا بسته ارزان تری را دریافت می کنید.

هزینه غذا در اسپانیا

اسپانیا به خاطر غذاهای متنوعش شناخته شده است، بنابراین شما هرگز برای پیدا کردن انواع مختلف غذا در این کشور با همه سطوح قیمتی به مشکل نخواهید خورد. سوپرمارکت های اسپانیا پر از محصولات عالی هستند. سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای مختلف با قیمت‌های مختلف وجود دارد. برای قیمت های مناسب تر می توانید به خرید در Mercadona بروید. کارفور و آل کامپو نیز خوب هستند. سوپرمارکت El Corte Ingles محصولات عالی دارد، اما قیمت های بالاتری دارد.  علاوه بر این، سوپرمارکت‌هایی با محصولات محلی نیز وجود دارد که می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه را در آنجا تهیه کنید.

رستوران های اسپانیا

تعداد رستوران های اسپانیا ممکن است شما را شگفت زده کند. اسپانیایی ها عاشق غذا خوردن هستند و حتی هر دهکده کوچک حداقل یک رستوران دارد. قیمت ها به محلی که در آن غذا می خورید بستگی دارد، اما به طور کلی اسپانیا کشوری است که می توانید با قیمت بسیار مقرون به صرفه در آن غذا بخورید. شما ممکن است از یک شام خوشمزه در سویا با قیمت 10 تا 15 یورو برای هر نفر لذت ببرید. در مادرید یا بارسلونا، ممکن است برای هر نفر حدود 20 تا 25 یورو بپردازید.

اسپانیا یک منوی ناهار، "menu del día" را در طول روزهای کاری با قیمت متوسط ​​10 یورو ارائه می دهد. وعده های غذایی معمولاً همراه با پیش غذا، غذای اصلی، دسر و نوشیدنی است. تقریباً همه رستوران ها این گزینه را ارائه می دهند. قیمت ها بسته به رستوران متفاوت است.