کدام شهر برای تحصیل در ایتالیا برای شما مناسب است؟ این دو شهر دو پایتخت ایتالیا هستند. رم به عنوان یک نماد سیاسی و سنتی ایتالیا شناخته می شود و میلان با حال و هوای مدرن و نوآورانه و قدرت اقتصادی اش. هر دو شهر نمایانگر بخش خاصی از ایتالیا هستند و باید از هر دو این شهرها دیدن کرد. اما اگر میخواهید در یک شهر زندگی کنید کدام را انتخاب می کنید؟ انتخاب یک شهر برای اقامت در ایتالیا به سلیقه و ترجیحات شما بستگی دارد. با ما همراه باشید تا مقایسه کلی از این شهر به شما ارائه دهیم.

مقایسه میلان و رم

اگر رم انتخاب شما است باید بدانید که:

اگرچه رم پایتخت ایتالیا است، اما به اندازه میلان بین المللی نیست. اما از نظر آب و هوا رم برنده است. میلان آب و هوای چندان جالبی ندارد. هزینه های زندگی در رم کمی پایین تر از میلان است. رم دارای برخی از قدیمی ترین تاریخ ها در دنیای غرب است اما در مقابل میلان بهترین نوآوری ها را در اروپا دارد. همه چیز بسته به علایق و سلیقه شما دارد. اگر به تاریخ باستان علاقه دارید رم برای شما مناسب است. این شهر مدیترانه ای غنی از میراث تاریخی است. به همین دلیل است که رم به شهر ابدی معروف است.

البته باید بدانید که رم شهر شلوغی است و بازدید کنندگان بسیاری زیادی دارد. بنابراین بهتر است خود را آماده کنید که نه تنها برای ورود به موزه ها و بازدید از بناهای معروف، بلکه برای سوار شدن به اتوبوس و مترو، نشستن در رستوران و حتی گرفتن عکس از برخی مکان های دیدنی در صف منتظر بمانید! بنابراین اگر به دنبال یک شهر آرام هستید باید بدانید رم برای شما مناسب نیست.

رم در نزدیکی ساحل قرار دارد. فاصله مرکز شهر رم تا ساحل تنها 30 کیلومتر است. یکی دیگر از مزایای رم آب و هوای خوب در زمستان است. آب و هوا در این وقت از سال معتدل است. از دیگر مزایای شهر رم پاستاهای خوشمزه اش است. پاستا در همه جای ایتالیا یافت می شود اما در رم طعم دیگری دارد. علاوه بر این که تنوع پخت پاستا در این شهر بسیار متنوع است.

اگر دوست دارید در شهری زندگی کنید که هر روز تعداد زیادی عکس بگیرید رم مناسب شما است. رم یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا است و دارای طبیعت و بناهای فوق العاده است. اگر تابحال به ایتالیا سفر نکرده اید باید بدانید که رم بهترین شهر برای کاوش این کشور است. برای دریافت ویزای ایتالیا روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

اگر میلان انتخاب شما است باید بدانید که:

اگر شما معتاد خرید هستید میلان بسیار برای شما مناسب است. میلان زرق و برق زیادی دارد. این شهر یکی از مقرهای اصلی استایلیست های بین المللی است. یکی از علاقه مردم محلی و گردشگران در میلان، خرید است. در این شهر می توانید علاوه بر بوتیک ها و برندهای معروف و گران، مارک های محبوب و مقرون به صرفه را نیز پیدا کنید.

اگر شما به قلعه های قرون وسطایی علاقه دارید میلان را انتخاب کنید. در قلب میلان، یکی از بزرگترین و بهترین قلعه های قرون وسطایی ایتالیایی وجود دارد: قلعه اسفورزا. در داخل این قلعه، 9 موزه وجود دارد. بهتر است یک تور با راهنما داشته باشید تا گم نشوید. میلان شب های پر زرق و برقی اپرایی دارد. تئاتر La Scala را در میلان از دست ندهید.

میلان مخصوص علاقه مندان معماری مدرن و معاصر است. میلان حال و هوای بین‌المللی منحصربه‌فردی دارد که آن را کاملاً متفاوت از دیگر شهرهای ایتالیا می‌کند (این که این موضوع چیز خوب یا بدی است به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد!). مدرن‌ترین و نوآورانه‌ترین محله در میلان Porta Nuova است، با میدان مشهورش Gae Aulenti، آسمان‌خراش‌های آن و ... . برای کار در ایتالیا میلان شهر خوبی است. زیرا کار در آن نسبت به سایر شهرهای کشور راحت تر یافت می شود.

در میلان دریاچه کومو وجود دارد که مردم محلی آن را برای تعطیلات خود انتخاب می کنند. می توانید با ماشین یا قطار در کمتر از یک ساعت به آنجا برسید. در مسیر از روستاها و شهرهای زیبایی عبور می کنید که ممکن است در بین مسیر از هدف خود غافل شوید! بهترین مقاصد برای یک سفر یک روزه از میلان، بلاجیو با ویلاهای زیبا، مناجیو با گل ها و تفرجگاه زیبا و وارنا با شهر قدیمی قرون وسطایی است.

برخلاف رم، میلان را می توان تنها در 2 یا 3 روز به طور کامل کاوش کرد، بنابراین یک مقصد عالی برای یک سفر کوتاه است. متروی محلی سریع و کارآمد است و هر گوشه و محله شهر را به هم متصل می کند. خوب است بدانید که بزرگترین و پرجمعیت ترین محله چینی ها در ایتالیا در میلان واقع شده است: مغازه ها و رستوران های معمولی، ایده پردازی ها، رایحه های عجیب و غریب، و فضایی پر جنب و جوش و هرج و مرج باعث می شود برای مدتی احساس کنید که در چین هستید!